michal-bielejewski-243967-unsplash.jpg

Norwegian Logistics Forvaltningsprogram

 

Vårt forvaltningsprogram er vår mest populære tjeneste, og samtidig den aktiviteten vi hittil har vært mest kjent i logistikkmarkedet for å levere. Vi tilpasser vår leveranse og skreddersyr ethvert forvaltningsprogram etter kundens behov. Kort fortalt kan man dele vårt forvaltningsprogram inn i følgende faser for våre kunder:

  • Benchmarking av kundens nåværende situasjon samt etablering av baseline

  • Innhenting av relevante tilbud fra utvalgte leverandører (transport, lager, system m.m.)

  • Anbefalinger og tiltaksplan – kunden velger mellom flere alternative scenario 

  • Norwegian Logistics støtter kunden i hele utvelgelsesprosessen og står for implementasjon og prosjektledelse frem til oppstartsdato

  • Kunden inngår en avtale med Norwegian Logistics hvor vi ivaretar kundens avtaler overfor transportører, videreutvikler og analyserer logistikkbildet fortløpende med jevnlige, skreddersydde rapporter

 

Når kunden går over fra implementasjonsfasen til forvaltningsfasen, inkluderer programmet bla følgende:

  • Tilgang til vår teknologi gjennom Nøkkeltallsrapportering

  • Benchmarking av logistikkpriser – Nøytrale markedsvurderinger mot deres kostnadsbilde

  • Fakturakontroll 

  • Analyser, bla Varestrømsanalyser, Konsolideringsanalyser og Cost to Serve-analyser

  • Optimalisering – Frekvens

  • Optimalisering - Transportprodukt

  • Optimalisering - Transportører

  • Implementering av logistikkavtaler

  • Driftsstøtte etter ønsket behov

  • Deltagelse i driftsmøter med logistikkleverandører

Norwegian Logistics forsterker våre kunder logistikkmessig, og setter dem i stand til å bruke forbedret logistikk som et konkurransefortrinn. I de fleste tilfeller er vi våre kunders valgte partner på forhandling av nye transportavtaler og vi følger dem videre inn i samarbeidet med nye leverandører. Norwegian Logistics har svært godt innsyn i alle inngåtte transportavtaler, og er derfor også ett naturlig valg for oppfølging av gjeldende avtaler.

 

I vår kundeportefølje gjør vi alt fra isolerte fakturakontroller til daglig logistikkstøtte som også innebefatter frekvente møter med våre kunders organisasjon for å være med på å utvikle det totale logistikkbildet. Vi deltar i og initierer gjerne møter med våre kunders valgte samarbeidspartnere og driver utviklingen effektivt videre i det daglige samarbeidet med logistikkleverandørene. 

 
DSC03180.jpg
 
DSC03085.jpg
 

Med vår unike og brede kompetanse innenfor transport og logistikk kan vi gå inn i enhver logistikkavtale og implementere vår modell for å sikre at inngåtte avtaler følges, i tillegg til rapportering og utvikling rundt inngått samarbeid.

 

Vårt mål er å tilføre verdifull støtte og hjelpe våre kunder til å gjøre de rette beslutningene og strategiske veivalg, gjennom objektive betraktninger og analyser. Norwegian Logistics tilbyr stor frihet rundt avtaler, da vi er sikre på å hele veien være en nødvendig samarbeidspartner for våre kunder.

Flere arbeider

 
pariwat-srisuwan-404888-unsplash.jpg

Hva legger Norwegian Logistics i ordet “logistikkoptimalisering”?

matt-duncan-127528-unsplash.jpg

Heidenreich: – «Norwegian Logistics er vår transportsjef»

michal-bielejewski-243967-unsplash.jpg

Norwegian Logistics Forvaltningsprogram

matthew-henry-134263-unsplash.jpg

Norwegian Logistics betyr trygghet for sine kunder

miele_header_2.jpg

Reforhandling og konsolidasjon av lagertjenester

miele_header_2.jpg

Strategiskt bollplank för djupa analyser